Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
wtorek, 25 września 2012

Wygląd niczym z bajki - Subkultura Lolita


Lolita fashion ( ロリータ·ファッション Rorīta fasshon)
jest to moda, która jest oparta na wzorowanej z epoki wiktoriańskiej
odzieży jak również kostiumy z okresu rokoku.
Styl rozwinął się znacznie poza Japonią .

Jest pełno rodzai Lolit:
Gothic Lolita
Słodka Lolita
Klasyczna Lolita
Punk Lolita
Hime Lolita
Shiro i Kuro Lolita
Ōji Lolita
Guro Lolita
Sailor Lolita
Country Lolita
Wa Lolita
Qi Lolita
Casual Lolita

Uff to chyba wszystkie jakie znalazłam (*≧▽≦)



Dziś zajmę się tylko jedną z nich a mianowicie Słodką Lolitą.
W kolejnych postach postaram się opisać pozostałe (✿◠‿◠)

JAK BYĆ JAK LOLITA:

1. Zaopatrz się w pastelowe akcesoria takie jak torebki, kokardy na głowę i skarpety(lub podkolanówki czy zakolanówki) z wzorami takimi jak kwiaty, nutki, słodycze itp.


2. Zdecyduj się na włosy. To musi być fryzura dopasowana do stylu Lolity. Najbardziej popularne są warkocze, koki oraz włosy kręcone. Jeśli uważasz, że chcesz nosić perukę dla Lolity, upewnij się, że nie wygląda to fałszywie! Również ważne: upewnij masz grzywkę, która spada na oczy! Do swojej fryzury dobierz opaski, diademy kwiaty i inne tego typu rzeczy.


3. Koszulki / Sukienki nie powinny pokazywać żadnych dekoltów lub ramion. Jeśli nosisz jumperskirt (jak sukienka lolita, ale bez rękawów) upewnij się, że masz pod spodem bluzkę. Lolity są ładne i skromne, a nie seksowne! Twoja spódniczka powinna być powyżej kolana. Najpopularniejsze marki sukienek Lolit to Angelic Pretty oraz Baby Stars Shine Bright. Jeśli chodzi o bluzki, majtki i buty, użyj Bodyline. Skarpety są bardzo ważne, a najlepsze są te z nadrukami typu ciasta, słodycze, zwierzęta, serca, nutki itp. Spróbuj iść do sklepu z artykułami używanymi! Mają kilka rzeczy, które mogą być modyfikowane z odrobiną koronki lub wstążką.


4. Czas na make-up. Używaj jasnych kolorów, różów do policzków oraz maskary. Jeśli chcesz mieć sztuczne rzęsy to uważaj, aby nie były one za długie! Naklejki przy oczach są bardzo urocze.

5. Uśmiechaj się wszędzie! Lolity zazwyczaj są bardzo pogodne. Uwielbiają robić sobie zdjęcia i edytować je w różnych programach.





PORADY:
Jeśli ludzie zaczną ci dokuczać, po prostu ich ignoruj. Jeśli czujesz się dobrze w swoim stylu wszystko jest OK. Nie złość się i nie obrażaj!
Aby uzyskać więcej wskazówek na temat mody Lolita i trendów czytaj Gothic & Lolita Bible. Można gazetki znaleźć na mojej stronie.
Cokolwiek robisz, nie próbuj wyglądać sexy! To psuje wygląd.

Na koniec kilka zdjęć :3


33 komentarzy:

  1. Kocham, ubóstwiam i wielbię lolity! Są niesamowicie boski <3 Jeśli o mnie chodzi, to chyba najbardziej podoba mi się Classic Lolita, EGL, EGA i męski Dandy. Chociaż wiem, że to ściema, bo jak patrzę na jakąkolwiek lolitę, to się zachwycam mniej więcej tak samo.

    Swoją drogą, reklama! xD U mnie na blogu też jakiś czas temu poświęciłam notatkę lolitom. Jeśli Cię to interesuje, to zapraszam :P
    http://wonderful-wizard-of-oz.blogspot.com/2012/07/zywe-lalki-czyli-niepoprawne-style-po.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią zobaczę^^. Wcześniej nie zwróciłam uwagi na tego posta.

      Ja też je kocham :3 Zaczęłam od słodkich bo one są dla mnie najlepsze hehe. Ale inne też są super. Tylko to bardzo kosztowne przedsięwzięcie.

      Usuń
    2. No niestety. Jak zaglądam na strony z sukienkami lolit, to mi się przykro robi xD

      Usuń
    3. Oj wiem.. już wyobrażam sobie te magiczne sumy sukienek razy 15 przynajmniej albo i więcej, bo na jednej sukience się nie kończy. uhh T.T

      Usuń
    4. Jak wygram w totka, to kupię sobie w końcu zapas lolicich sukienek.

      Usuń
    5. Ja też kocham lolitki <3 Moja ulubiona to sweet lolita. Charakter mam bardzo pasujący do tej odmiany, a przynajmniej tak każdy, kto mnie zna i zna się na lolitach, tak twierdzi ^^ Ale tu też właśnie pojawia się problem z kupnem sukienek... te ceny są jak z kosmosu, haha ;D

      Usuń
  2. Te panie przy blokach jakieś mi się inne wydają. Fajne zdjęcia i ejszcz elepsze rady. Ale jak mówiłaś dorogie to - mnie nawet szczerze no kręci ten wygląd ale nie chciałabym tak się ubierać (może 2/5 w życiu) . Hah ja pisałam na swoim blogu o lolitkacha le wiele blogerek ma to lepiej napisane niż ja ^^. Ja to bardziej rozróżnienie stylu i ogółem ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzę na twojego bloga by zobaczyć ten post :)
      Według mnie to każdy pisze w swój oryginalny sposób i nie można tego porównywać na lepiej i gorzej. Każdy również ma inny punkt widzenia który prezentuje w postach :)
      Ja bym chciała tak wyglądać.. ale drrrrrooogooo :P hehe

      Usuń
  3. Jakie one są słodkie <3 Bardzo, ale to bardzo podoba mi się ich styl. Ale za nic w świecie na ulicę bym tak nie wyszła xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy od osoby ;). Ty pewnie czujesz się lepiej w innym stylu. Najważniejsze, że tobie się podoba to co nosisz. Tak samo jest z lolitami. Noszą to bo lubią. Ja z chęcią bym się przekonała jak to jest być lolitą :3

      Usuń
  4. Mi też kiedyś się lolitki podobały,
    ale aktualnie uważam, że za dużo przepychu
    wnoszą w swoje stroje. Czasami mniej, znaczy
    więcej (^_^ ). A tak po za tym to staram się
    wnieść też czasami coś do mojej codziennej
    garderoby od lolitek. A to skarpety z koronką,
    sukienka z kokardkami, i miśka czasami gdzieś ze
    sobą przemycę (*≧▽≦)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepych to super określenie na lolity tego typu, choć są i takie, u których jest tego wręcz za mało.
      Słodkie skarpety są super :3
      Musisz się kiedyś pokazać z miśkiem na zdjęciu :P

      Usuń
  5. To jest wszystko piękne i słodkie aczkolwiek nie na co dzień ;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ile to godzin przygotowywania się przed wyjściem T.T
      Ja wolę się wyspać xd

      Usuń
  6. Gdybym miała tylko na tyle pieniędzy, żeby zabawiać się w lolite to byłabym nią od zaraz :D !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Kasa jak zwykle gra główną rolę.
      Niby ludzie mówią, że każdy może być kim chce.
      No to powiedzmy, że chcemy być Lolitkami.
      Ktoś na zafunduje takie sukieneczki?
      hmmm T.T
      Ale choć fajnie jest popatrzeć.

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. Są :3 aż dziwne, że takie dziewczyny w naszej epoce można znaleźć.

      Usuń
  8. Mi rokoko nie pasuję, chociaż lolity wyglądają uroczo. <3 ;)
    Ja jakbym mogła to nosiłabym się jak w średniowieczu. Te suknie do ziemi z gorsetami. Ach... :D
    Pozdrawiam Zuza

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie ciężkie takie suknie były :3
      W sumie dziwnie by było tak nagle wyjść w takiej na ulicę i nie zostać przez kogoś dostrzeżonym.

      Usuń
  9. Lolitki są świetne, chociaż bardziej podobają mi się te klasyczne ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie za to kocham Japonię < 33 Oryginalnie i kreatywnie, choć sama bym się tak nie ubrała : ))

    OdpowiedzUsuń
  11. Japoński styl jest ekstra <3 Chciałabym kiedyś tam jechać i porobić sobie z nimi fotki ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lolity są spoko, szkoda tylko, że ubrania w tym stylu są takie drogie ToT

    OdpowiedzUsuń
  13. One są takie słodziutkie i całe różowe .. Kawaii ^.^ Azjatki są śliczne <3

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepraszam, że się czepiam, ale jako lolita rzuciło mi się to w oczy - sukienka/spódnica powinna być za kolano lub do kolan + w podstylu ero lolita seksowność jest najważniejsza. ^ ^ Ale tak poza tym, to bardzo fajny blog :3

    OdpowiedzUsuń
  15. A ja mam zamiar zostać sweet lolitą ^^ Będzie trudno, ale powoli zbieram dodatki,ciuchy i ucze się szycia ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. według mnie to kwestia odbrego zagospodarowania pieniędzy, ja nap rzykład staram się robić dużo rzeczy samemu a kupuje zamiast oryginalne burand np. Angelic Pretty zaopatruje się na Bodyline.co.jp jak coś to zawsze pozostają repliki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Hejka wszystkim ^^
    Otóż...
    PANIE I PANOWIE!
    Interesujesz się modą? Subkulturami? Uważasz, że ludzie mający własny styl są wyjątkowi i ciekawi? A może sam masz własny, niepowtarzalny styl i przynależysz do jednej ze subkultur? Jeśli choć na jedno pytanie odpowiedziałeś "tak", zapraszam na bloga www.yukiteru-nec-okami.blogspot.com oraz do lajkowania tej stronki https://www.facebook.com/pages/Yukiteru-Necokami/1472116849671613

    OdpowiedzUsuń
  18. Lolity - to co uwielbiam *.* A już Gothic Lolitę po prostu kocham :3 Strój powolutku kompletuję, na razie zamówiłam przez internet sukienkę :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sukienka doszła juz jakiś czas temu ^-^ Jestem z niej bardzo zadowolona! Niestety, kasy na następną (i inne elementy stroju) już nie mam :<

      Usuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...