Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
wtorek, 24 lipca 2012

K-Pop a J-Pop. Który lepszy? (ღ˘⌣˘ღ)


J-Pop
czyli Japoński Pop, muzyka używana  wszędzie: w anime, sklepach, reklamach, filmach, programach radiowych i telewizyjnych, a także w grach komputerowych. Artyści, którym udaje się osiągnąć sukces, na dłużej przechodzą do historii japońskiej muzyki i są celebrowani przez lata!!! Na przykład Dreams Come True, B'z, SMAP, Southern All Stars, Masaharu Fukuyama, Mika Nakashima, Mai Kuraki nie schodzą ze sceny od około 10 - 15 lat!

Jednymi z najpopularniejszych zespołów i muzyków J-Popu są:
Kim Hyun Joong
Tomohisa Yamashita
Morning Musume
KAT-TUN
SUPER GiRLS
EXILE
The 5.6.7.8's
Nmb48
Namie Amuro
Do As Infinity
HALCAL
Ayumi Hamasaki
...i wiele wiele innych.



K-Pop czyli Koreański Pop, posiada wiele powtarzalnych chwytliwych zwrotów, czasami w języku angielskim. Artyści imponują zarówno śpiewem, jak i rapem. K-pop kładzie szczególny nacisk na występy i silne efekty wizualne. I tak w zespołach k-pop'owych znajdują się osoby które rapują tak jak Ryu Hwayoung z zespołu T-ara czy Key z SHINee.

Jednymi z najpopularniejszych zespołów i muzyków K-Popu są:
2AM
2NE1
2PM
4minute
Big Bang
Brown Eyed Girls
Girls' Generation (moje ulubione \( ´ ▽ ` ) )
Kara
Miss A
SHINee
Super Junior
T-ara
Wonder Girls
.. i wiele wiele innych.

Artyści K-Pop'owi również próbują zdobyć rynek Japoński przekształcając swoje największe hity na język japoński. I czasem odwrotnie.
Tak zrobiły na przykład Girls Generation z piosenką "Gee", Rainbow z piosenką "A" czy SHINee i ich hit "Juliette".
Oceńcie sami, która z tych wersji jest lepsza ;)
 
 
 


CIEKAWOSTKI:
- Nie tylko istnieje k-pop i j-pop ale można też spotkać mniej znany c-pop czyli pop chiński.
- Prawie każda K-Pop'owa piosenka ma jakiś wyraz czy zdanie w języku angielskim.
- Zazwyczaj a piosenkach K i J-pop'owych oprócz śpiewu dominują rozmaite układy taneczne, które później są naśladowane przez fanów.
- Układ do piosenki "Run Devil Run" SNSD naśladuje Ahri z gry League of Legends.

A wy wolicie Kpop czy Jpop? Jacy sa wasi ulubieni artyści? (*^.^*)

_______________________________________________________
Ten post był takim małym wprowadzeniem do świata kpop'u o którym na pewno będę pisać więcej. Ja sama jestem wielką zwolenniczką kpop'u, ale niektóre piosenki jpop'owe też sa znakomite. Już niedługo biorę kamerę i zacznę kręcić tutoriale o różnych fryzurach i paznokciach. Mam nadzieje, że wam się spodoba (^_^) Kyun!

26 komentarzy:

  1. Ja osobiście chyba wolę k-pop (^_^)
    Sama nie wiem, czemu, ale uwielbiam patrzeć (bo k-pop należy oglądać, a nie słuchać :P) jako oni tańczą i śpiewają *o*

    OdpowiedzUsuń
  2. morning musume dałaś dwa razy tak btw. Kiedyś uwielbiałam KAT-TUN, teraz wsłuchuję się w bardziej rockowe zespoły :3

    OdpowiedzUsuń
  3. W j-popie baardzo zabrakło mi Ayumi Hamasaki i Kody Kumi. Szkoda, że ich nie wymieniłaś :-( Akurat na punkcie Ayumi mam lekką obsesję, więc już wiadomo, że ją najbardziej lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  4. @Lora masz rację (^_^)

    @Alex dzięki, poprawię. Nawet nie zauważyłam.

    @Guilty Ayumi jakoś wyleciała mi z pamięci w czasie pisania tego postu, ale na pewno w następnych jej już nie ominę (:. Specjalnie dla fanki Ayumi dopisuje ja na listę ^^. Jpop ma wiele artystów godnych polecenia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak na razie słucham K-POP ale jak od czasu do czasu wpadnę na J-KOP to tez do tych piosenek nic nie mam:)
    Ale te koreańskie wersje nie odtwarzają się:P

    OdpowiedzUsuń
  6. @MagdalenaB dzięki. Musiałam zmniejszyć rozmiar żeby sie jakoś w poście zmieściły. Ale jak klikniesz na nie to cie przekierowuje automatyczne na youtube. Mimo to postaram się znaleśc jakieś wersje mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ok ;)
    Wpadnij na notkę.
    Może być??

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham k-pop... w sumie to nie wiem dlaczego... jak Lora napisała lepiej się go ogląda choć jak dla mnie pod względem muzycznym też jest lepszy od j-pop'u... moje ulubione zespoły to Big Bang i 2ne1 ^-^

    Spodobał mi się twój blog... subskrybuję i czekam na tutoriale i kolejne wpisy.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę K-pop, a mój ulubiony zespół to Super Junior ;) + Świetny blog! Pozwolę sobie dodać do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. @Paulina kpop ma w sobie to coś (: Big Bang i 2ne1 to naprawdę świetne zespoły są! Dziękuję za subskrybcję i zapraszam na kolejne wpisy (^_^)

    @Ji-Joon Również zasubskrybowałam twój blog! Dziękuję za zostawiony komentarz i zapraszam (:

    OdpowiedzUsuń
  11. dziekujee, ofkors noł problem z rivendżem

    OdpowiedzUsuń
  12. K-POP ! <3 Mój ulubiony zespół to SHINee, ale słucham też innych.. ja wolę j-rock niż j-pop ;3

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak chodzi o J-pop to przesłodzonego ble ble nie lubię, zresztą z koreańskim przesłodzonym też. Zależy bardziej od nastroju. Lubię oba ale chyba zdecydowanie bardziej k-pop - jest chwytliwy, energetyczny i wesoły. I daje kopa - ciągle mi serce skacze z emocji jak go słucham :). Z J-popu to uwielbiam mocniejsze głosy typu: ayu, Koda, KAT-TUN ale Morning Musume też nie gardzę - raczej bardziej niż zespoły cenię sobie ich ciekawsze aranżacje wokalne - jakiś ciekawszy utworek czy nawet też teledysk - także jeżeli Bouno! będzie miało jakiś lepszy singielek to też sobie posłucham - jak na razie nie mają dla mnie szans.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mówiąc szczerze nie słucham j-pop. Może czasem przy jakiś dramach. Za to uwielbiam k-pop <3
    PS stretched-jellies.blogspot.com < jak znajdziesz wolną chwilę możesz zajrzeć na mojego bloga z opowiadaniami powiązanymi z SHINee

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam J-POP.
    Za K-popem nie przepadam. Za bardzo przypomina mi (szczególnie u niektórych wykonawców)disco polo xD. Chociaż SNSD lubię i słucham.
    Dziwię się, że na liście nie ma Arashi i AKB48. Patrząc na notowania oriconu (japońskiej listy przebojów układanych na podstawie wyników sprzedaży)są to najpopularniejsze zespoły w Japonii.
    Ja osobiście jestem fanką Kanjani8 i Morning Musume. I j-pop, jak i k-pop lepiej się ogląda, niźli tylko słucha^^. A już najlepiej wszelakie programy z udziałem członków zespołów. Wszakże czasami, (jak w przypadku Arashi) wolę samych członków niż samą ich twórczość.^^ A Japoński to piękny język i cudownie się go słucha, to Koreańskiego praktycznie nie znam. Więc i tu J-pop ma u mnie przewagę, bo rozumiem ponad połowę z tego co mówią. xDDD

    OdpowiedzUsuń
  16. Zdecydowanie wolę k-pop. J-pop jest przesłodzony i... nudny? Tak, coś w tym stylu. Z japońskiej muzyki preferuję cięższy rok czy wręcz metal, ale jeśli pop, to koreański :p

    OdpowiedzUsuń
  17. Mhmm na początku podchodziłam niechętnie do tej muzyki, ale jak obejrzałam 1, 2, 3 teledysk to bardzo mi się spodobał ten rodzaj popu :)
    zwłaszcza układy taneczne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oczywiście że K-pop :D ale w drugiej kolejności u mnie jest muzyka z anime czyli j-pop i inne japońskie perełki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Nie słucham ani k-popu, ani j-popu (no chyba, że jakiś opening czy ending z anime przypadnie mi do gustu to będę mieć na niego "fazę" przez najbliższy tydzień). Zdecydowanie wolę j-rocka ;p

    OdpowiedzUsuń
  20. Zależy. Według mnie zespoły z Korei są lepsze od tych japońskich, zaś soliści z Japonii są o niebo lepsi od Koreańczyków.
    Słucham z j-popu: Ayumi Hamasaki, Kodę Kumi, Namie Amuro, Perfume, AKB48 i Utadę.
    Słucham z k-popu: Girls' Generation, 2NE1, Hyunę, PSY i f(x). Sporadycznie Super Junior. ;)
    Na końcu dodam, że niezbyt podoba mi się sposób na sztuczne kreowanie zespołów w Korei (i chyba Japonii, tego nie wiem).

    OdpowiedzUsuń
  21. Od około 2 lat słuchałam j-pop (i j-rock ;d), a od tygodnia zaczynam k-pop. Ale jednak wolę japońskie brzmienie (jakoś słowa mi bardziej pasują... nie wiem jak to określić) np. mam obie wersje Gee na telefonie i lepsza według mnie jest japońska... No cóż - przyzwyczajenie do języka ^^ Ale mam też kilka koreańskich piosenek od GG i 2NE1~

    OdpowiedzUsuń
  22. K-pop słucham od okołu roku. A J-pop od kilku tygodni. Jeżeli chodzi o Japońskie zespoły to wolę bardziej te rockowe jak, np: The GazettE lub Scandal, ale też słucham Garnideli. Nie pamiętam czy tak się nazywała ale mam nadzieję, że nie pomyliłam. Z K-popem mam akurat inaczej moimi ulubionymi zespołami jest EXO i BTS, a żeńskimi BLACKPINK i EXID. Gdy dowiedziałam się, ze jeden z koreańskich żeńskich grup jak 2NE1 się rozpadło, płakałam, ale kochane jest to, że wydadzą swoją ostatnią piosenkę, która będzie podziękowaniem za to iż 'blackjacks' ich fandom, wspieraliśmy je i z miłą chęcią czekaliśmy na comebacki. Jeżeli miałabym wybierać pomiędzy J-popem, a K-popem, zdecydowanie wybrałabym K-pop.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze nigdy nie słuchałam j-popu ale zamierzam to zmienić. Za to k-popu słucham już długo i na dzień dzisiejszy powiedziałbym że wybieram koreański pop :)

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...