Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
środa, 6 listopada 2013

Jak zrobić kuleczki Boba i Bubble Tea w domu?


Chyba każdy z nas uwielbia Bubble Tea? ;)
Ja osobiście nie mogę się jej oprzeć i ciężko jest mi przejść obok sklepu z tą herbatą obojętnie. 
Na szczęście Bubble Tea jest możliwa do wykonania w domu.



Bubble Tea to napój, który powstał w Tajwanie.
Dodatkiem do tej herbaty są kuleczki Boba, które są chyba najtrudniejsze w przygotowaniu.
Boba można znaleźć prawie w każdym sklepie spożywczym lub online na terenie Azji.
Te kulki wykonane są z tapioki.

Tapioka – produkt skrobiowy otrzymany z manioku.  
Zawiera lekkostrawne węglowodany i niewiele białka. 
Jest hipoalergiczna i pozbawiona smaku. Nie zawiera glutenu i cholesterolu. 
~ Wikipedia

W Polsce gotowych kuleczek boba nie dostaniemy
(lub są w dość dużej cenie i nadmiarze [4x wiaderko 3,2 kg = 170zł +przesyłka]) 
więc musimy przygotować je sami z tapioki.
Tapiokę znalazłam na Allego w cenie mniej więcej od 6-9zł za 400g (z przesyłką 13-16zł).


Składniki 
 (na jeden kubek Bubble Tea)
1/4 szklanki suchej tapioki
1-2 torebki różnych herbat (czarna, zielona, biała itp)
1/2 szklanki wody
1/2 szklanki cukru
Mleko lub mleczko zagęszczone
Sok owocowy lub nektar

Potrzebne nam będą:
rondelek
miska lub pojemnik
miarka
kubki


1. Ugotuj Boba
Rozgrzej kuchenkę. Na każde 1/4 szklanki tapioki dodaj 2 szklanki wody.
Doprowadzić wodę do wrzenia i powoli dodawaj tapiokę. 
Mieszaj delikatnie do momentu kiedy kuleczki zaczną pływać na powierzchni wody.  
Nastaw kuchenkę na średnie grzanie i gotuj przez 12-15 minut. 
Zdejmij rondelek z ognia i odstaw na kolejne 12-15 min. Przykryj rondelek ścierką.


2. Baza
Doprowadź 1/2 szklanki wody do wrzenia na dużym ogniu na kuchence 
lub w kuchence mikrofalowej. Następnie wymieszaj wodę z 
1/2 szklanki cukru do czasu całkowitego rozpuszczenia się cukru. 
Odstaw do ostygnięcia.


3. Czas na herbatę
Przygotuj jeden kubek wrzącej wody. Dodaj do niego torebkę (lub dwie) 
herbaty jaką lubisz najbardziej 
[czarna herbata z Liptona jest wystarczająco mocna aby przygotować ją z jednej torebki]. 
Wyjmij torebkę po 15 minutach i schłodź herbatę.


4. Boba
Odcedź kuleczki zwody i przenieś je do miseczki lub pojemnika. 
Wlej syrop z cukru, tak, aby boba były w nim zanurzone. 
Przetrzymaj kuleczki z syropie około 15 min w temp pokojowej lub w lodówce. 
[Boba można też przygotować wcześniej i przetrzymywać je w zamrażarce nawet do kilku dni.]


5. Dodaj Herbatę
Do przygotowanych wcześniej boba dodaj schłodzoną herbatę. 
Można dodać do tego mleko, czy sok owocowy (według upodobań).



Dodatkowe uwagi
* Jeśli chcemy uzyskać mrożoną Bubble Tea wystarczy przelać herbatę
 (z dodatkiem soku czy mleka) do shakera i dodać kilka kostek lodu. 
Wstrząsać przez około 20 sekund i dodać herbatę do kuleczek boba.

* Aby zrobić smakowe kuleczki Boba wystarczy do 
kroku 2giego dodać jakiegoś syropu owocowego.



Instrukcje jak wykonać Bubble Tea możecie też znaleźć na youtube.
Tłumaczenie na język polski: MoeKyuna
Przepis był przeze mnie testowany.

42 komentarzy:

  1. Już robiłam w domu ; D pyszna; D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może podzielisz się swoją ulubioną kombinacją bubble Tea? (:
      I cieszę się, że juz w domu taką herbatę robiłaś^^

      Usuń
  2. :3 już to czuję! Dzięki za wspaniały opis przygotowania ^w^

    OdpowiedzUsuń
  3. koniecznie muszę wypróbować! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest to co potrzebowałam całe życie!♥
    Dziękuję, muszę wypróbować~

    OdpowiedzUsuń
  5. domowe lepsze b tańsze i lepsze hehhe

    OdpowiedzUsuń
  6. jak będę miała wszystkie składniki to zrobię w domu ;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Wow, świetny przepis! Też uwielbiam bubble tea ^_^

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękujęęę, właśnie się zorientowałam, że na Marywilskiej można kupić tapiokę i miałam szukać przepisu na bubble tea, a patrzę - Moe Kyuna o tym pisze! Tyle wygrać ;w;

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam już o tym sposobie, a teraz już na pewno spróbuję ^^
    U mnie w mieście dopiero od niedawna można dostać Bubble Tea, ale już zdążyłam się uzależnić XD

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze mnie zastanawiało co to takiego, a tu proszę! :D Piłabym!

    OdpowiedzUsuń
  11. nie mam nigdzie w okolicy bubble tea, więc ten post jest dla mnie idealny!

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno spróbuję to zrobić ! Kocham bubble tea:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Aż wstyd się przyznac, ale jeszcze tego nie piłam >,< Pozdrawiam
    Akane

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama mam za dużego lenia, żeby BubbleTea przygotować
    wolę lecieć na gotowce :P Ale może kiedyś na jakąś imprezę
    tematyczną hmmm... :)

    OdpowiedzUsuń
  15. o jej <3
    kocham bubbletea ten przepis na pewno mi się przyda <3
    wspaniały blog :)
    buziaki ;*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Niestety ja również jestem zbyt leniwa, żeby zrobić własną Bubble Tea, ale kto wie.. może kiedyś wykorzystam ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. No mi też by się nie chciało za każdym razem gotować Boba więc wole iść na gotowca.:D

    http://dorota-nevergiveup.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. ojeeeej ale super :) można zawsze zrobić uff :) ładne zdjęcia tak przy okazji ^.^

    OdpowiedzUsuń
  19. ojeej, jak super <3
    na pewno skorzystam :3

    http://mangr0ves.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Boże cudowne *_* Muszę spróbować !

    OdpowiedzUsuń
  21. Wszystkich miłośników Bubble Tea zapraszam na moje aukcje. Znajdziecie na nich Popping Boba, żelki i akcesoria. Super się będą uzupełniać z wyżej opisanymi kuleczkami tapioki :)
    Zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  22. http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=34818581

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawa koncepcja zważając na cenę 1 kubeczka bubble tea,ta opcja jest bardziej wydajna

    OdpowiedzUsuń
  24. Wreszcie znalazłam ten opis! Dzięki! Wszędzie szukałam tego tutorialu, ale nigdzie go nie znalazłam. Jeszcze raz dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  25. Może to głupie pytanie, ale wolę się upewnić: Do tego trzeba kupić granulat z tapioki, tak? Bo chyba nie mąkę z tapioki? .-.
    Z przepisu chętnie skorzystam ^ ^

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny przepis, kocham bubbletea więc pewnie go wypróbuję, ale nie wiem czy mi wyjdzie bo jest kulinarną ofermą xd

    http://dxmn.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Dzięki za przepis, wygląda cudownie, na pewno zrobię w niedługim czasie! Kocham bubble tea, ale średnio lubię wydawać ok.12 zł na kubeczek herbaty :I
    Obserwuję, supcio blog C:

    OdpowiedzUsuń
  28. Przepis dość dziwny. Góra 15 minut?!, czy nie jest to zbyt krótki czas gotowania? Bubbles mają być elastyczne i miękkie, za krótko gotowane i odstawione nie nabiorą koloru i gumowego smaku. Nie trzeba bawić się w bazy, odcedzone zalać czystą wodą i posłodzić, smak ten sam i są mniej kaloryczne niż jak nabieramy je z syropem z cukru. Ciekawi mnie ta zamrażarka, boba nie lubią zimna, pozostawione na krótko w lodówce robią się w smaku jak galaretka, tracą cała elastyczność.

    OdpowiedzUsuń
  29. szkoda, że ten przepis to jedna wielka ściema i zdjęcia powstawiane z internetu nie oddają rzeczywistości, bo na przykład już sama mąka z tapioki wygląda zupełnie inaczej, a reszta przepisu to porażka. Z tej mąki nie da się zrobić kulek, nie ma szans.

    OdpowiedzUsuń
  30. Ordynarnie zerżnięte z http://www.thekitchn.com/how-to-make-boba-and-bubble-tea-98067 :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale tu można przynajmniej to znaleźć a nie tak jak na tej stronie podałaś. Przecież nie ma tysiąca sposobów na przygotowanie bubble tea

      Usuń
  31. Wreszcie mam pomysł na życie XD. Będę robić bubble tea <3

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. no mani ni fajny pszepis może skorzystam

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...