Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
piątek, 20 lipca 2012

Wagashi - Japońskie łakocie (⌒▽⌒)


Wagashi 和菓子 - tradycyjne japońskie słodycze wykonane z ryżu, słodkiej fasoli Azuki czy orzechów i owoców, zazwyczaj podawane z herbatą.


Jest wiele rodzai wagashi, ale ja przedstawię tylko kilka:

Anmitsu : schłodzone galaretkowe sześciany z owocami,
Amanattō : gotowana fasola Azuki lub inna fasola z cukrem,
Dango : mały, lepki, słodki mochi, powszechnie serwowany na patyku
Ikinari Dango : babeczka z kawałkami słodkich ziemniaków w cieście,
Imagawayaki (również kaitenyaki ): Anko otoczony w smażonym cieście,
Kuri kinton : słodzone mieszanka kasztanów gotowanych i puree
Manju : parzone placki otoczone mieszaniną mąki, dostępne w wielu kształtach
Monaka : chrupiące krakersy ryżowe - słodkie
Oshiruko (również zenzai ): gorący deser w płynie, w formie zupy, z małym Nochi
Rakugan : małe, bardzo solidne i słodkie ciasto, które jest wykonane z mąki ryżowej i mizuame
Sakuramochi : ryżowy placek zawinięty w liść wiśni.



Optycznie wyglądają zachwycająco*^_^*
Osobiście nigdy nie próbowałam, choć bym się może skusiła.
A wy co o tym myślicie? Mmmmm.. ;3

13 komentarzy:

  1. ja tam bym spróbowała (czyt. zjadła całe) po kolei :3

    OdpowiedzUsuń
  2. spróbowała wszystkie* kurcze :< XD

    OdpowiedzUsuń
  3. @Alex wyglądają one cudnie, a zwłaszcza te kwiatki ;3 spróbowałabym oczywiście, ale nie tych fasolowych chyba (^_^)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ładnie wygląda, ale z opisu nie brzmi zbyt smacznie: słodkie ziemniaki... O.o
    Ale i tak chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. @Lora słodkie ziemniaki Cie przerażają? :D

    OdpowiedzUsuń
  6. @Akex tak :P przywykłam do słonych ziemniaków, słodkie są dla mnie nienormalne ^^

    OdpowiedzUsuń
  7. @Lora ojej, w życiu trzeba większości rzeczy spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm wyglądają przepysznie ciekawe tylko, czy też tak smakują:D

    OdpowiedzUsuń
  9. @Alex racja^^ jak nie spróbujemy to się nie dowiemy. A może to tylko składniki nas straszą ;P

    @MagdalenaB dokładnie^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają bardzo smacznie :mniam:

    OdpowiedzUsuń
  11. Chciałabym spróbować ^^
    Z podanej listy jadłam tylko dango, zwyczajna kulka, nic nie zwykłego.
    : 3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam, że sama robiłam więc może się różnić od oryginału, bynajmniej tak przypuszczam :)

      Usuń
  12. Dziś zrobiłam masę na słodkie ciasteczka z mąki ryżowej mochi (1/2 szklanki cukru, 1/2 szklanki wody, szklanka mąki ryżowej)(wody dodałam jeszcze pół szklanki, by się wszystko ładnie rozpuściło). połączyć, zamieszać, wstawić na mały ogień ciągle mieszając aż zgęstnieje tak, że nie będzie się zachowywać jak pure ziemniaczane. Dla zabicia aromatu kleiku ryżowego dodałam cukier wanilinowy. Nie sądziłam, że to będzie dobre, a cały czas zajadam :)

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...