Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
piątek, 10 sierpnia 2012

〆(。。) Różnice między anime a mangą





Dzisiaj chciałam wam przybliżyć jakie są różnice pomiędzy anime a mangą. Niektórzy wciąż uważają, że to jest jedno i to samo. Mam nadzieję, że po tym poście się to zmieni ;)

Wszystko zaczyna się od MANGI 漫画. Jest to po prostu komiks. Najczęściej drukowany na czarno-biało oraz czytany od tyłu!

Popularne mangi są adaptowane na filmy i seriale ANIME アニメ (czyli z ang. animacja). I tutaj jest wiele gatunków anime takie jak: anime progresywne, moe, bishōjo, mahō-shōjo, josei i inne ( jak chcecie to w następnym poście mogę krótko opisać każde z nich \(^_^))

Jedne z najpopularniejszych mang przekształcone w anime to:
Czarodziejka Z Księżyca
Pokemon
Naruto
Bleach
Death Note
Toradora
One Piece
Gantz
i inne.


CIEKAWOSTKI:
- Pierwszą mangą oficjalnie wydaną w Polsce było "Aż do nieba" (jap. Ten-no hate made), autorstwa Riyoko Ikedy.
- Nie każde anime to dokładnie odzwierciedlony obraz mangi. Czasami znacznie różnią się od siebie.
- Avalon, jeden z aktorskich filmów w karierze Mamoru Oshiiego, został zrealizowany w Polsce.


A jakia jest wasza ulubiona manga i anime? :)

9 komentarzy:

  1. "Sailor Moon", "Clannad", "Toradora", "Ouran High School Host Club", rewelacyjna "Nana" no i niezawodne "Great Teacher Onizuka" :D

    To są moje absolutnie ulubione <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Manga "Paradise Kiss", "Fullmetal Alchemist", Dangeki Daisy", "Ouran High School Host Club" - anime też lubię i dramę ^^ a anime - "Koaichou wa Maid sama", "Bakuman" i "Soul Eater" :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do moich skarbów.
    To z anime:
    - Shaman King
    - Gantz
    - Perfect Blue
    - Rosario + Vampire (Capu 1-2)
    - King Of Thorn
    - Suzuka
    Oraz jeszcze jedno którego nie podam ponieważ to raczej dla osób silnych niż Kawai
    chociaż jakby nie patrzeć Gantz czy Perfect Blue też

    Ja osobiście preferuję typ dramatyczny tajemniczy, zagadkowy.
    Kocham anime takie które wymaga kilku dni by dojść do siebie aby zrozumieć zakończenie. Jeśli macie takie animki będę wdzięczny za polecenie.
    Dla was dziewczyn szczególnie polecam anime "Suzuka" Nie opowiem o czym ono jest bo zepsuję całą frajdę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. @Nertrin dzięki za polecenie nam kilku ciekawych anime. Suzuke na pewno obejrzę w takim razie! Później podzielę się wrażeniami,a może i napiszę posta :*

    OdpowiedzUsuń
  5. @ZakręconyOliczek z chęcią kilka zobaczę ;D Great Teacher Onizuka już widziałam, i jest boskie!

    @Lora ja sama za bardzo mangi nie czytam, ale te anime z chęcią zobaczę (^_^)

    OdpowiedzUsuń
  6. Och ja tam parę anime lubię ;)
    Jednakże teraz już od bardzo dawno tego nie oglądam po przeszłam na dramy :P
    Jeśli chodzi o gatunek to zawsze wolałam romanse, nawet oglądałam Yaoi ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dragon Ball ;D nie wspomniałaś o nim :P
    i pamiętam ze Slayers oglądałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Death Note<3 Naruto<3 Bleach<3 uwielbiam mangii i anime ^^

    OdpowiedzUsuń
  9. Moim ukochanym ostatnio anime jest Honey& Clover o studentach akademii sztuk piknych. Baaardzo lubię Nodame Cantabile z muzyką klasyczną w tle. Manga, hmmm... chyba Dr.Slump, bo mam w domu i często do niej wracam celem poprawienia humoru ^^

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...