Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
środa, 6 marca 2013

Czy Pocky, Pepero, Mikado to to samo?




Podobne opakowania, wygląd, lecz różni producenci.
Czy jednak Pocky, Pepero i Mikado to te same paluszki w polewie
 czy jednak każde z nich jest inne?

Poznajmy bliżej te 3 słodkie przysmaki ;)

Pocky ( ポッキ) - jest to japońska przekąska produkowana przez Ezaki Glico . Pocky został po raz pierwszy sprzedany w 1966 roku. Dziś linia produktów obejmuje najróżniejsze odmiany takie jak: mleko,zielona herbata , miód ,banany, kokos i wiele innych rozmaitych smaków.




Pepero (빼빼로)- jest to ciasteczko zanurzone w czekoladzie, produkowane przez firmę Lotte Confectionery w Korei Południowej od 1983 roku. Pepero jest to kopia japońskiej przekąski Pocky.


Mikado - firma Glico (oryginalny producent Pocky) sprzedał prawa dla LU do produkcji i dystrybucji paluszków we Francji. Obecnie Mikado produkowane jest przez firmę Kraft Foods, która kupiła oddział Mikado Lu. Mikado odnosi największy sukces w Wielkiej Brytanii, jednak jest on łatwo dostępny we Francji , Włoszech , Belgii , Szwecji , Niemczech i Hiszpanii  w różnych smakach, w tym mleka i ciemnej czekolady, choć nie ma aż tylu rozmaitych smaków co Pocky i Pepero.



Tak czy inaczej wszystko zaczęło się od Pocky^^
A jakie są różnice wizualne między wersją oryginalną a europejską?
Przyjrzyjmy się ...
*Porównujemy pudełko Pocky i Mikado o oryginalnym smaku czekoladowym*


Standardowe pudełeczko Pocky zawiera 52g produktu, 
podczas gdy Mikado ma ich aż 75g... Hmm.

Kolejną rzeczą jest otwarcie samych pudełek.
O wiele łatwiej otwiera się smakołyk z Japonii,
który ma specjalne wgłębienie w pudełku.
Do otwarcia Mikado zazwyczaj potrzebny jest nóż.

Paluszki są szczelnie zapakowane w foliowe opakowania wewnątrz pudełek.
Wizualnie paczuszka Pocky nie wygląda aż tak banalnie jak Mikado.
Owinięta jest w białą folię z nazwą producenta oraz produktu, 
podczas gdy przysmak europejski wygląda jak zapakowany w sreberko.

Ale spójrzmy do środka, na to co najważniejsze,
czyli nasze paluszki w czekoladzie... mmmm :3


Patrząc z boku na rozmiar paluszków jest on taki sam
(albo prawie.. nie jesteśmy przecież aż tak pedantyczni ;) )

Podczas testów smakowych to wszystko zależy od tego, 
co każda osoba preferuje.
Oryginalny smak Pocky to gorzka czekolada, 
a Mikado polane jest tą mleczną.
Ja osobiście wolę mleczną więc długo nie zastanawiałabym się nad wyborem.

A wy co byście wybrali? :3


Tak czy inaczej przejdźmy do wniosków i
odpowiedzmy na pytanie zawarte w temacie.

"Czy Pocky, Pepero, Mikado to to samo?"

Odpowiedź brzmi:
TAK! 




28 komentarzy:

  1. Ja bym zjadła wszystkie ; D uwielbiam paluszki w czekoladzie ; D

    OdpowiedzUsuń
  2. dla mnie pepero jest lepsze niż pocky :3 najlepsze jest pepero nude(chyba dobrze napisałam) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. u nas też już są takie paluszki, tylko nie pamiętam nazwy...

    OdpowiedzUsuń
  4. ja jeszcze z tego nic nie jadłam chlip,chlip ;P nie no trzeba w końcu złożyć zamówienie hi

    OdpowiedzUsuń
  5. Co bym wybrała? Hmm, brałabym wszystkie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. W kauflandzie? Jeszcze się nie spotkałam z tym D: chyba muszę się przejść :P

      Usuń
  7. Dobry temat, naprawdę dobry. :P
    Ja osobiście jestem za oryginałem Pocky, a zaraz potem za Mikado - mam go prawie, że w każdym sklepie, więc... :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłabym ♥ - tylko tyle jestem w stanie napisać.

    Osobiście uwielbiam słodycze, a w szczególności pocky/mikado i zawsze, gdy jadę do Niemiec muszę sobie nakupić Mikado jak głupia, bo w Polsce coś nie mogę ich nigdzie znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy w Niemczech spotkałaś się z innymi smakami jak czekolada mleczna i biała?
      Ja kupuję Mikado właśnie tam, ale innych smaków nie było, choć wiem, że są.

      Usuń
  9. Osobiście jadłam tylko Pocky, ale chętnie spróbuję wszystkiego ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Haaa jaka fajna słodka notka <3 Jejku ^^ Hmm ja bym po każdym paluszku z rodzaju wzięła - ale bym miała dzień konesera :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze nie jadłam ;( .. Trzeba złożyć zamówienie na pocky i mikado ;p

    OdpowiedzUsuń
  12. Jadłam mikado są pyszne,ale chciałabym spróbować orginalnych pocky ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nigdy nie jadłam :( Nigdzie dostać nie mogę!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja sama narazie próbowałam tylko Pocky a co do Mikado i Pepero to niestety ich nie próbowałam.Wole chyba zostać przy standardowych Japońskich Pocky ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmm. Dostałam kiedyś paczuszkę Mikado, jako prezent świąteczny...
    Mikado w odmianie z gorzką czekoladą... Czyli taką, jaką lubię najbardziej... *.*
    Natomiast ani Peppero, ani Pocky nie udało mi się jeszcze posmakować. :(
    Ale mam wielką nadzieję to zmienić! xD

    OdpowiedzUsuń
  16. Pocky są pycha, jednak najbardziej smakują mi pepero, a co do mikado, to od jakiegoś czasu są dostępne w makro i realu. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Musze sobie je w końcu kupić!!
    http://stronaslonca.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, uwielbiam te smakołyki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej może mi ktoś wymienić wszystkie rodzaje pocky?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie mogę :( Jest ich za dużo xD
      Powiem ci tylko, że są: klasyczne (czekolada), herbaciane, truskawkowe, mleczne, z migdałową posypką, podwójna czekolada i wiele, wiele, wiele więcej :3

      Usuń
  20. Była bym bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam Pocky! Co jakiś czas (mięsiąc-dwa) kupuję z yatta.pl paczuszkę c:
    Moi faworyci to klasyczne i mleczne, jednak kupowanie tych drugich się nie opłaca; podczas gdy zazwyczaj opakowanie ma 75 g (sprawdziłam, nie 52 g ;)), to mleczne ważą zaledwie... 25 gram! A kosztują tyle samo :(

    OdpowiedzUsuń
  22. Kurcze, a ja widziałam ostatnio na jakimś blogu zupełnie inne! Nie wiem co to było, ale miało jakieś takie niebiesko-białe opakowanie z brązowymi napisami...niby jak Mikado ale zupełnie inne.....jak sobie przypomnę gdzie widziałam to podam linka. Pisali, że to jakieś nowe i podobno z polski...hmmm ciekawe jak mogą smakować :3

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...