Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
środa, 12 grudnia 2012

Świąteczna dekoracja ciast

Hej Ho^^
Z racji tego, że święta tuż tuż postanowiłam się podzielić z wami
świetnymi pomysłami na ozdabianie ciast i innych deserów.
Niektóre z nich są tłumaczone z języka angielskiego,
a niektóre przepisy (na podstawie zdjęć z google.pl) wymyślałam sama xD


Zaczniemy od ciasta, które wesoło nazwałam Śnieżną Pianką :3

Ciasto z przekroju wygląda jak zwykły biszkopt przełożony kremem.
Ale sama ozdoba ciasta była zagadką, lecz udało mi się znaleźć na to przepis.

Otóż, do przygotowania kremu potrzebne nam będą
2 białka jaj 
1/2 szklanki cukru pudru 
1/4 szklanki syropu kukurydzianego światła 
2 łyżki wody 
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 
barwnik spożywczy w żelu- różowy

Umieść wszystkie składniki w misce nierdzewnej 
ustawioną nad gotującą się wodą w garnku. Mieszaj mikserem 
elektrycznym, aż pianka stanie się gęsta. Zajmie to około 7 minut.
 Zdejmij miskę z garnka i włóż do lodówki na 2 min. 
Dodaj jedną lub dwie krople różowego barwnika spożywczego. 
Dobrze wymieszaj. Przenieś masę na ciasto.

Teraz powiem wam jak zrobić taką słodką choinkę ;)
Potrzebne nam będą:
Różek lodowy
Krem do ciasta (ten z przepisu u góry)
Brokat spożywczy, lub inne ozdoby typu kolorowe kulki, gwiazdki

Co do sposobu wykonania, to zdjęcie mówi same za siebie ;)



Śliczny prawda?
Gdybym wam powiedziała, że jest to najzwyklejszy w świecie SERNIK
uwierzylibyście mi? :)
A jednak!
Dekoracja może zdziałać cuda!
Na cieście znajduje się:
Ferrero Rafaello
Świąteczna posypka (mix 3 kolorów: czerwony, biały, zielony)
Orzechy w zielonym lukrze
Cukierki biało-czerwone (dostępne w Lidlu)

TA DA! To wszystko :3



Kolejne proste ciasto.
Nasączony biszkopt z dużą dawką barwnika spożywczego.
A ozdoby?
Sami widzicie.
Krem, krem i cukierki (w sreberkach)

*zjadłabym takie... uwielbiam krem*







Na koniec lukier... góry.. a nawet tony lukru...
i oczywiście talent plastyczny :3


Było słodko (choć nie za bardzo zdrowo :P).

A czy wy lubicie pieczenie i ozdabianie ciast?
Czy wręcz przeciwnie nie lubicie bawić się w kuchni?




27 komentarzy:

  1. Hm... Aż mnie naszła chęć na upieczenie czegoś xD Generalnie "zajmuję się" najczęściej pieczeniem muffinek, bo mi jakoś najlepiej wychodzą. Ale...czas chyba spróbować czegoś innego :3 Swoją drogą... Może właśnie kiedyś zrobisz posta o dekorowaniu muffinek? O ile się takowy już nie pojawił, a ja go przeoczyłam >.<

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią wrzucę, bo muffinki to moja specjalność :P
      Może jakieś i moje zdjęcia się pojawią.
      Ale to wkrótce.

      Usuń
  2. jejku ale bym chciala takie umiec te choinki tzn znaczy moze umiem a nie wiem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. HeHe polecam sprawdzić swoje zdolności!
      Geniusz może siedzieć w człowieku wciąż ukryty ;)

      Usuń
  3. moja mama robi takie torty :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Jejku jakie śliczne torciki *.* Zjadłabym OMO ;D Fajny pomysł na te choineczki. Zaskoczył mnie również ten sernik. I pomyśleć, że wystarczy zwykła ozdoba by zmienić ciasto nie do poznania ^.^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słusznie! Ozdoba zmienia zwykłe ciasto w sklepowe cudeńko ;)

      Usuń
  5. Ja się staram nie jeść słodyczy a ty taki pyszne ciasta tu wrzucasz T^T ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Om nom :3 Ja też się staram,a le w święta to raczej trudne do uniknięcia ;)

      Usuń
  6. o jeciu :3 ale śliczne!!
    uwielbiam piec więc błagam o więcej takich słodkich postów! :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie, szkoda je jeść. Na szczęście można to uwiecznić na zdjęciach;) Ja kombinuję czasem z ozdobą ciast, ale na takie pomysły za nic bym nie wpadła sama!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się zje, to można zrobić nowe.
      Mi by szkoda nie było hehe.
      A co do ozdób zawsze można coś podpatrzeć ;)

      Usuń
  8. Na swieta chyba zrobie tort z taka choinka... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Same pyszności : 3 Uwielbiam bawić się w kuchni ^^ Najbardziej podoba mi się słodka choinka ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne ciacha ale to nie dla mnie.
    Od 3 lat nie jadam słodyczy lub w bardzo ograniczonych ilościach
    Przyniosło to ciekawe efekty, mianowicie nie umiem jeść słodkiego.
    Popatrzeć można ale prawdopodobnie były by za słodkie dla mnie :3
    a już zwłaszcza to ciasto co ma "cukierki" na wierzchu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam oj tam.. a te chipsy u mnie we wtorek? :P
      Oraz Hop Cola hue hue.
      Mam cie.

      Usuń
    2. Pfff to było pół na pół więc się nie czepiaj :D
      A Cole lubię wypić chociaż na co dzień pijam po prostu wodę gazowana.

      Usuń
  11. Jakie to wszystko słodko smaczne!
    Sama chciałabym móc wykonać takie cudeńka :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bajecznie! Najbardziej podoba mi się tort z choinkami!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ach apetytu,żeś mi tylko narobiła.Nieładnie :)
    Madzia**

    OdpowiedzUsuń
  14. MMMM ale słodkie aż głodna się robię a próbowałaś już zrobić ciasto choinkę ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie próbowałam, ale na te święta kto wie...
      ;) może spróbuję.

      Usuń
  15. Śliczne są te ciasta, ale że
    kucharka ze mnie do kitu to sobie
    odpuszczę marnowania produktów :P

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...