Copyright © ! ♥ MoeKyuna ♥ !
piątek, 4 lipca 2014

Tanabata - dzień, w którym spełniają się marzenia




Japońskie święto Tanabata jest obchodzone 7 lipca 
(każdego siódmego dnia siódmego miesiąca).

Japońska legenda głosi, że to właśnie tego dnia łączą się kochankowie 
rozdzieleni za swoją miłość boskim gniewem. 
Niebiańska szwaczka (gwiazda Vega) szyła piękne ubrania bogom,
 gdy pewnego dnia spotkała niebiańskiego pasterza (gwiazda Altair),
 kochanków połączyła miłość tak wielka, że zupełnie zapomnieli 
o swych obowiązkach. Rozgniewani bogowie rozdzielili ich za
 karę drogą mleczną. Jednak widząc ich  wielką rozpacz i tęsknotę 
zlitowali się pozwalając im raz do roku spotykać się.


W dzisiejszej Japonii ludzie zazwyczaj świętują ten dzień poprzez pisanie życzeń,
 czasami w formie poezji. Zapisują je na małych kawałkach 
kolorowego papieru (短冊 tanzaku) i wieszają je na krzewach bambusowych,
 niekiedy wraz z dodatkowymi dekoracjami. Często stroiki z bambusa
 są puszczane na okolicznych rzekach lub palone 
po zakończeniu festiwalu, bądź dnia następnego.

W wielu rejonach Japonii występują różne zwyczaje związane z Tanabata,
 które w większości wywodzą się z lokalnych tradycji O-bon. 
Istnieje również tradycyjna piosenka śpiewana podczas Tanabata:

Sasa no ha sara-sara     笹の葉 さらさら 
Nokiba ni yureru         軒端にゆれる    
Ohoshi-sama kira-kira    お星様 キラキラ   
Kin-gin sunago           金銀砂ご    


 
Ciekawostka:
Google stworzyło nawet specjalne wersje 
napisów związanych właśnie z tym świętem.


24 komentarzy:

  1. Pierwsza! Bardzo ciekawe święto muszę przyznać ;3 no ale u nas oczywiście takich dni nie ma... ;-;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem są obchodzone w Warszawie. Najlepiej jest odwiedzić stronę Ambasady Japonii http://www.pl.emb-japan.go.jp/ w poszukiwaniu Japońskich wydarzeń organizowanych w Polsce (:

      Usuń
  2. Pamiętam jak w anime Nana obchodzili to święto ^-^
    Ciekawy post, pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
  3. O, ale że tanabatowe google doodle były to nie wiedziałam, fajno :3

    OdpowiedzUsuń
  4. W końcu coś nowego o Japonii. Coś myślę, że jeśli chodzi o te japońskie święta, to muszę jeszcze trochę poczytać. Niedawno, kiedy czytałam "Maker Hiroshiki Hatsune Mix" (manga poświęcona Vocaloidom) w którymś rozdziale mieli jakieś święto i ja główkuje jakie. Nawet nie mam pojęcia jaka to była pora roku :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie wiem czemu, ale od razu mi się to skojarzyło:
    https://www.youtube.com/watch?v=0McQ5jxlQZs

    Fajna, chociaż smutna historia miłosna. Czy na te życzenia zapisywane są w formie wierszy Waka?

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać o japońskich świętach^^ Swoją drogą bardzo podobał mi sie twój spam na facebooku ciekawostkami dotyczącymi tego :D

    OdpowiedzUsuń
  7. nie słyszałam nigdy o tym święcie :)
    http://want-cant-must.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Droga Moe,
    informuję Cię, że zostałaś u mnie umieszczona w linkach na blogu. Jest tam link do boga wraz z krótkim opisem. Jeśli coś Ci nie pasuje, napisz na blogu bądź na gadu: 28580970.
    http://wizje-rudej.blogspot.com/p/spam.html


    ~ Ruda

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojejciu, jaki kawajaśny szablon! Cudny! I post też świetnie zrobiony c:
    http://theworldinabook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny blog! :D Trafiłam przypadkiem, ale oczywiście będę odwiedzać częściej ^_^
    Brakuje mi tutaj ostatnio wpisów na temat urody i mody o.O
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie słyszałam o takim święcie! Super!
    Zapraszam cię do mnie na posta z Wenecji!
    finementesword.blogspot.com
    Odwdzięczam się za każdą obserwację!!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Również o nim nigdy nie słyszałam. Wydaje się być... interesujące. A zwyczaj z poezją i karteczkami jest romantyczny. Szkoda, że w Polsce nie ma czegoś podobnego.
    http://yuki-wa-kira-kira.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawy post zapraszam do mnie http://sounds-of-broken-dream.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ciekawy post :D

    http://alice-japan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Słyszałam już o tym święcie, japończycy mają ciekawe tradycje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Lovely ~~~~~~~~~~~~ ^^

    恵美より ♥
    www.emi-doll.blogspot.jp

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za miły komentarz u mnie na blogu :) Pytałaś o wspólną obserwację, masz bardzo fajnego bloga więc się zgadza :) zaobserwuj mnie i napisz a ja na 100% się odwdzięczę :)
    Buziaczki :)
    www.divoces.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Nominowałam Cię do „Liebster Blog Award”.
    Po pytania zapraszam tutaj: http://andreaandherworldofimagination.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierwszy raz słyszałam o tym święcie w jakimś filmie (chyba "Dziewczyny Chita" czy jakoś tak). Od niedawna interesuje się Japonią. Bardzo fajny blog :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jedną z wielu rzeczy jakich można zazdrościć Japończykom, to ich święta ^_^ Szkoda, że u nas takich nie ma.
    Ale ale... Przydałyby sięjakieś nowe posty... Czemu piszesz tak rzadko? :<

    jakkuri-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Jeju jakie tam tradycje są śliczne ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. ach dlaczego u nas nie ma takich cudownych festiwali?

    OdpowiedzUsuń

여러분의 소중한 의견을 남겨 주세요!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...